להיות סקיפר דורש יותר מסתם ידע תיאורטי. מבחנים מעשיים הם מרכיב מרכזי בקביעת יכולתו של האדם לפקד על כלי שיט. המבחן המעשי בסירה 30 (קורס סקיפרים) הוא התנסות אינטנסיבית, רבת פנים, המעריכה את ההבנה התיאורטית של הנבחן, כמו גם את כישוריו המעשיים. בחינה מאתגרת זו כוללת משימות כמו ניווט ותפעול רדיו, כדי להבטיח את תקני הבטיחות הגבוהים ביותר עבור מי שלוקח פיקוד על כלי שיט.

מבחן מוצלח דורש שילוב של ידע מעשי ותיאורטי. המבחנים המודרניים נועדו להעריך הן את הכשרון המעשי והן התיאורטי של אדם. על ידי חלוקת המבחן לחלק מעשי וחלק עיוני, הוא מסייע להערכת כישוריו של המועמד בצורה מקיפה יותר. זה עוזר למעסיקים לבחור את המועמד הטוב ביותר לתפקיד על ידי הערכת הידע, הכישורים הטכניים והכישרון שלהם לחשיבה ביקורתית.

הטסט מחולק לחלק מעשי ולחלק תיאורטי נפרד.

החלק המעשי: פלטפורמת השיט היא זו שתורגלה והשתכללה במשך מאות שנים, כאשר כל דור חדש של מלחים מציג טכניקות וגישות טובות יותר. עם כניסת הטכנולוגיה המודרנית, לשייטים יש כעת הזדמנות לקחת את כישוריהם לשלב הבא על ידי שימוש בגישות שונות לשייט. מניווט GPS ועד לתמרון מפרשים בכיוונים שונים וביצוע תמרונים מורכבים יותר כמו סיבוב והיפוך, לשייטים יש כעת את היכולת לשלוט בכל תנאי בים עם תרגול ובקיאות.

החלק התיאורטי (עיוני): הכרת כלי השיט שלך וכיצד להכין אותו להפלגה חיונית להפלגה מוצלחת. זה כולל הבנת תפקוד המשאבה ובקרת נזקים, היכרות עם מקרים והערות הקשורות לשיט, תכנון מסלול עם ידע במטאורולוגיה, הבנת התנהגות במקרה של בטיחות אש או נטישה, כמו גם אחיזה איתנה בפינוי הכביש, אורות ואותות מצוקה. עם הכנה נכונה, כל מלח יכול לעבור מסע בטוח ומהנה.