האינטראקציה של מרבית האנשים עם יאכטות היא בעיקר בסרטים, אך למעשה, הן הרבה יותר נגישות ממה שנהוג לחשוב. כיום, הרבה מאוד אנשים מוציאים רישיון סקיפר ויכולים לשכור יאכטות על מנת לצאת לים הפתוח לבד, או עם חברים ומשפחה. יש מגוון סוגים של יאכטות כאשר היאכטות הגדולות הן בדרך כלל יותר חדישות ויש בהן אזור גדול בו אפשר לבצע פעילות כמו ריקודים, אכילת ארוחה, ולמעשה כל סוג של בידור סטנדרטי ולגיטימי. היאכטות הקטנות הן יותר קומפקטיות ומתאימות לשיוטים קצרים שכוללים מעט אנשים, ואולי מעט אוכל ומוזיקה.
אנשים רבים להם אין רישיון סקיפר יכולים גם הם לשכור את שירותיו של סקיפר מקצועי שינווט ויתפעל את היאכטה, בעוד המשכיר נהנה מהשייט עצמו. ההכשרה של הסקיפר היא לא פשוטה ודורשת שעות ארוכות בים, כאשר בסופו של דבר החלום הוא לצאת באופן תכוף לשיוטים ולקבל טעימה מהחיים של האלפיון העליון. באופן עקרוני, כל אחד יכול לגשת לביה"ס לסקיפרים ולהירשם ללימודים, אך חשוב להבין שמדובר באחריות גדולה, לבטח אם מחליטים להשיט אנשים נוספים. בביה"ס לסקיפרים לומדים להשיט את הספינה, לעגון אותה, לנווט אותה וכמובן לתפעל אותה על שלל הפרטים הטכניים הקטנים. כל הלימודים נעשים עם דגש מיוחד על בטיחות לאור ההבנה שהים אינו המקום הכי בטוח שיש.


מתאים לאנשים רבים
כאשר מסיימים את הקורס, והיכולות הכלכליות קיימות, אנשים רבים שואלים את עצמם כמה עולה יאכטה ואיזה סוגים קיימים. ובכן, יש חברות רבות שמוכרות כלי שייט וציוד ימי, והבולטת שבהן היא חברת כאן על הים. בחברת כאן על הים אפשר למצוא מגוון רחב של יאכטות, כולל יאכטות קטנות וקומפקטיות יותר, אשר יכולות להיות ברות השגה עבור אנשים פרטיים וסקיפרים שרק רוצים לצאת ולשוט מדי פעם.